Thursday, December 18, 2008

Ah Eski Gunler, Eski Istanbul ve Ben...

Cok degerli okuyucular ve bana hitaben,

"Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali" diye bosuna dememis sairimiz. Istanbul, tasi topragi altin. Az insan da gelmemis Istanbul'a. Kac milyon insanin gelip gectigini ancak Allah bilir. Ben Istanbul'u ilk olarak filmlerden tanimistim. Istanbul'a gelmek ancak Universiteyi kazandiktan sonra oldu. Gozunu sevdigimin Istanbul'u. Bir zamanlar sen ne guzeldin. Filiz Akin'in filmleri genellikle Istanbul'da cekilmistir. Istanbul'un guzelliginin insanlarin simalarinda namzettigini hep dusunmusumdur.

Filiz Akin'in bir filmi vardi. Adi "Memleketim". Bu filmi izledikten sonra Turkiye'ye donme karari almistim. Ama donmeden once en azindan 2 sene calisip bir miktar para kazanip bir araba, dugun masraflari ve ev esyalarini alacak kadar para kazanayim dedim. Onun icin hep sabrettim. Hos daha okul bitmedi ama bakalim. Memleketim filmi beni o kadar etkilemisti ki, Istanbul'dan ayrilamayacagimi o zaman anladim. "Biz ne yapiyoruz? Niye buralara geldik? Neciyiz?" diye kendi kendime az sormadim degil. Ben Amerika'ya biraz daha iyi bir gelecek saglamak icin geldim. Burada hayat daha kolay Turkiyeye gore diyebilirim. Cogu sey daha ucuz. Bunu Amerikalilara soyleyince sasiriyorlar. Burada insani ceken bir seyler oldugu muhakkak ama bilincli olmayan insan burada esir hayati yasarmis gibi kalabilir ve hayatina bu yonde devam edebilir. Iste o yonden bana "Memleketim" filmi ilac gibi geldi. Biraz da olsa hayatin nasil oldugunu anladim.

Filiz Akin'in filmlerinde insanin para kazanmasi var ama onun haricinde insanlari cemiyetin bir ferdi yapan ve ona cesitli roller veren bir oge de bulunmakta. Biz dunyaya sadece para kazanmak icin gelmedik. Para benim acimdan amac degil, aractir. Parayi amac yapanlari bir turlu anlayamamisimdir. Benim de paraya cok fazla ihtiyacim oldugu vakitlerim oldu. Hatta yeri geldi 5-10 dolara hasret kaldigim gunlerim oldu. Ama bu benim parayi arac olarak gorme gercegimi degistirmedi. Insanlarin uygun bir sekilde cemiyette yer almasi, eglenmesi ve iletisim icerisine girmesi gerektigini hep dusundum. Ondan dolayi da Filiz Akin'in filmlerini hep sevdim. Onun filmlerinde para amac degil arac. Sevgi en cok sergilenen oge. Biz sevgisiz ne yapariz? Yasayabilir miyiz? Tabii ki hayir.

Herkesi cok ama cok seviyorum. Eski gunlere bakiyorum ve insanlari eskiden daha cok seviyorum. Istanbul'u eskisinden daha cok seviyorum. Gelecekte evlenecegim kizi daha cok seviyorum. Benim icimdeki sevginin nasil buyuk oldugunu ona soylemek icin can atiyorum. Benimle evlenecek talihli bir bayan daha bulamadim, ama olsun ben onu gecmisten daha cok seviyorum.

Herkese benden sevgi ve saygilar...

No comments:

Post a Comment